رضا اطری: در آستانه المپیک نباید دغدغه مالی و شغلی داشته باشیم
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۱۴۳۶
به گزارش خبرگزاری مهر، رضا اطری عضو تیم ملی کشتی آزاد در وزن ۵۷ کیلوگرم با بیان این مطلب افزود: خدا را شکر بعد از عمل جراحی مینیسک پایم که حدود یک ماه قبل از رقابتهای انتخابی انجام شد، به شرایط خوب بدنی بازگشتهام.
وی ادامه داد: تمرینات خوب و پرفشاری را زیر نظر کادر فنی در اردوهای تیم ملی انجام میدهیم و وارد فاز تمرینات المپیکی شدهایم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
دارنده مدال طلای آسیا در مورد شرایطش در وزن ۵۷ کیلوگرم تصریح کرد: انگیزهی بسیار خوبی برای کار کردن دارم، با همین انگیزه یک ماه پس از عمل جراحی پایم و بدون آمادگی جسمانی و تمرینات کافی در انتخابی حضور یافتم تا شانس حضور در المپیک را داشته باشم.
وی افزود: هم اکنون پس از برگزاری ۲ مرحله اردو، وضعیت جسمانی و فنی خوب است و پیشرفت زیادی کردهام.
دارنده سهمیه المپیک توکیو در مورد حضورش در این مسابقات گفت: ابتدا باید بگویم پیراهن تیم ملی حق شخصی کسی نیست و باید برای بدست آوردن آن تلاش کرد. کسی میتواند این پیراهن را بپوشد که تمامی حریفان خود را از پیش رو برداشته باشد و حرفی برای گفتن باقی نگذاشته باشد.
وی ادامه داد: من تابع تصمیم کادر فنی هستم و هرجایی که صلاح بدانند به میدان میروم، بعنوان سرباز این کشور فشار تمرینات و حضور در شرایط قرنطینه را تحمل میکنیم و وظیفهی ما است که برای اهتزاز پرچم کشورمان در المپیک بجنگیم.
اطری با بیان اینکه هدفش تنها کسب مدال در المپیک است گفت: مشکلی برای برگزاری انتخابی ندارم چراکه هدفم کسب مدال است و سه سال است که شرایط سخت تمرینات را تحمل میکنم که به مدال دست یابم.
وی افزود: به عشق کشتی، به عشق ورزش و به عشق مردم کشورم تمرین میکنم و فشارها را تحمل میکنم تا ملت ایران را شاد کنم و این انگیزهی درونی من است. وضعیت بدنی ام خوب شده و بهترین تمریناتم را بهتر از سالهای قبل و با انگیزه تر انجام میدهم، ۳ سال رفتهام و نتیجه نگرفتم و امسال سال المپیک است و مطمئن باشید کم نمیگذارم و با تمام وجود و هرچه از خود دارم میگذارم تا به مدال برسم.
آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم در مورد شرایط و امکانات اردویی گفت: وضعیت تغذیه و اسکان در اردوهای تیم ملی نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و جا دارد از مسئولان فدراسیون که واقعاً برای کشتی و کشتی گیران کار میکنند، قدردانی کنم.
دارنده مدال برنز بازیهای آسیایی گفت: البته هرچقدر هم که شرایط خوب باشد، باز هم دغدغههایی وجود دارد که ذهن ورزشکاران درگیر خود کند و باعث شود نتوانند آنطور که باید تمرینات خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تمام وقت ما در اردوهای تیم ملی میگذرد و شغلی نداریم، اگر وضعیت حقوقی ما مشخص شود و یا اینکه در جایی استخدام شویم خیلی خوب است تا دیگر دغدغهای در هنگام تمرین کردن نداشته باشیم.
اطری اظهار داشت: من متأهل هستم اما نه درآمد دارم و نه بیمهای، با خرج پدرم زندگی ام می چرخد و برای جای تعجب است با اینکه لیسانس و مدال بازیهای آسیایی را دارم و شامل قانون استخدام قهرمانان نیز میشوم اما شرایط استخدامم فراهم نمیشود و از مسئولان میخواهم که پیگیر شغل قهرمانان خود باشند تا ما نیز بدون دغدغه به تمرینات خود بپردازیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در این چند وقت اخیر کشتی بیشتر دیده شده و مسئولان فدراسیون نیز واقعاً برای کشتی کار میکنند اما یک چیز درونی در کشتی گیران است که اعتماد به نفس آنها را پایین میآورد و آن نیز مشکلات و دغدغههای این قشر زحمتکش و پرتلاش است.
کد خبر 5130329منبع: مهر
کلیدواژه: رضا اطری کشتی آزاد اردوی تدارکاتی تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر والیبال تیم فوتبال پرسپولیس والیبال کمیته ملی المپیک تیم فوتبال سایپا تهران تکواندو کشتی آزاد مهرداد میناوند لیگ قهرمانان فوتبال آسیا اردوی تدارکاتی باشگاه پرسپولیس ویروس کرونا تیم ملی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
فیلسوفان بزرگ دربارۀ «ورزش» چه میگویند؟
امروزه ورزش بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. ما در دورۀ معاصر شاهد افزایش علاقه مردم به مراقبت از بدن بودهایم و این علاقه را به وضوح در رسانههای اجتماعی میبینیم. اما به هر حال این توجه به سلامت جسمانی موضوع جدیدی نیست.
به گزارش فرادید، یکی از برجستهترین نمونههای آن بازیهای المپیک است که نخستین بار در یونان باستان باب شد. جالب است که بدانید لقب «افلاطون» به معنای «چهارشانه» (دارای شانههای پهن) را به دلیل هیکل بزرگ و قدرت فیزیکی قابلتوجه افلاطون به او داده بودند (نام اصلی او آریستوکلس بود).
بنابراین با توجه به این سابقۀ طولانی که ورزش در فرهنگ بشری دارد، میتوانیم بپرسیم که در تاریخ فلسفه، فیلسوفان و مکاتب فلسفی مختلف با موضوع ورزش چگونه برخورد کردهاند؟
1. افلاطون و ورزش در «جمهور»سر افلاطون، اواسط قرن سوم میلادی، امپراتوری روم
یونان باستان تمدنی است که اغلب با پایهگذاری بسیاری از اشکال ورزشی شناخته شده است. وقتی مردم به یونان فکر میکنند، به یاد مسابقات فشرده المپیک یا سربازان اسپارت و زیبایی پیکر باشکوه مجسمههای آنها میافتند.
افلاطون شاید بارزترین نمونهی رابطه بین فلسفه و ورزش باشد. این فیلسوف که در اصل همنام پدربزرگش آریستوکلس (Aristocles) بود، با نام مستعار افلاطون به معنای «چهارشانه» جاودانه شد، چون هیکل بزرگ و مهارتی عالی در کشتی داشت؛ یکی از مهمترین ورزشهای یونان باستان!
بخشهای کلیدی فلسفه افلاطون را در رسالۀ «جمهور» او پیدا میکنید. افلاطون در جمهور، برای جامعه ایدهآل طرحی ارائه میکند. این فیلسوف معتقد بود تربیت بدنی بخشی ضروری از آموزش شهروندان است، نه تنها به این دلیل که افراد دارای آمادگی جسمانی سالمتر و در نتیجه داراییهای ارزشمندتری برای جامعه هستند، بلکه به این دلیل که این تمرینات فواید بسیار دیگری دارد، مانند ترویج رقابتهای سالم و کار گروهی بین شهروندان از طریق ورزش. ورزش به مردم میآموزد نظم و انضباط و خویشتنداری داشته باشند و همچنین نیروی نظامی توانمندی بسازند.
برای افلاطون تربیت جسم فقط برای تربیت جسم نبود بلکه مقصود اصلی آن تربیت روح بود. افلاطون اعتقاد داشت که یک بدن قوی و کامل میتواند فضیلتهایی روحی مثل شجاعت را در فرد تقویت کند.
اگر درک کنیم فرض اساسی نظریه مثل این است که اشیاء در جهان ما بازتولید ناقص صورتهای ملکوتی و کامل خود هستند، به راحتی میتوانیم بفهمیم چگونه فلسفه افلاطون را به قلمروی ورزش ربط دهیم.
طبق این نظریه، هر شکلی از تمرین بدنی، خواه یک ورزش رقابتی و خواه ورزش کردن برای داشتن بدنی زیبا، قرین ایدهآل خود را در قلمرو مثل دارد. ما از طریق ثبات و سختکوشی، اگرچه هرگز به کمال نمیرسیم، اما میتوانیم به صورت ایدهآل نزدیکتر شویم. بدن ما و نحوه حرکت آن از این قاعده مستثنی نیست: ما همیشه باید بهترین نسخه از خودمان باشیم!
2. فضیلت ارسطو از طریق تعادلارسطو با نیمتنه هومر، رامبراند، ۱۶۵۳
عاقلانه نیست از فلسفه یونان باستان بدون ذکر ارسطو یاد کنیم. ارسطو در مقام شاگرد و گاهی منتقد افلاطون، فیلسوف دیگری است که افکارش هنوز در فرهنگ بشری تاثیرگذار هستند. یکی از برجستهترین دستاوردهای او مفهوم فضیلت از طریق «تعادل» یا «حد وسط» است، به این معنا که ما هرگز نباید در زندگی افراط و تفریط کنیم، بلکه باید به دنبال یک حد وسط باشیم.
به گفته ارسطو، هدف طبیعی ما در مقام انسان دستیابی به وضعیتی بالاتر از رفاه است که فیلسوف آن را «سعادت» eudaimonia نامیده است. چنین حالتی تنها از راه داشتن یک زندگی بافضیلت حاصل میشود و اگر ما تعادل را فضیلت بدانیم، نمیتوانیم بدون توجه به بسیاری از جنبهها که فرد را به تعادل میرساند از جمله ورزش، به طور کامل به فضیلت دست یابیم.
از دیدگاه ارسطو، اگر بخواهیم زندگی کاملی داشته باشیم، باید بین فعالیتهای فکری، معنوی و جسمانی تعادل برقرار کنیم. میان هر دیدگاه فلسفی درباره تمرینات بدنی، رویکرد ارسطویی یکی از سودمندترین رویکردها برای ماست تا بدون نیاز به اقدامات افراطی، خودسازی را پرورش دهیم. ما نباید عالمان کمتحرک و قلدرهای بیخرد باشیم و برای رسیدن به اهداف خود نباید از روشهای افراطی استفاده کنیم.
این یک پیام بسیار مهم با توجه به وضعیت کنونی صنعت تناسب اندام است که در آن، فراتر رفتن از محدودیتهای طبیعی بدن انسان به امری عادی تبدیل شده است. این امر مردم را به مصرف مقادیر زیادی سم سوق داده تا به اندام بیعیب و نقص یا عملکرد عالی دست یابند، غافل از این که با این رویکردهای افراطی آسیبهای دائمی به بدنشان وارد میکنند و دچار اختلالات روانی بسیاری خواهند شد.
3. سنکا و تابآوری رواقیمرگ سنکا، پیتر پل روبنس، حدود ۱۶۱۴
در طول دوره گذار بین اوج یونان باستان و آغاز سلطه جهانی امپراتوری روم، اسکندر مقدونی مسئول انتشار فرهنگ و فلسفه یونان و همچنین گنجاندن عناصری برای دیگر فرهنگهای سرزمینهای تحت سلطه حاکم بود. آن دوره زمانی اکنون به عنوان دوره یونانیمآبی یا هلنیستی شناخته میشود.
دوره هلنیستی با آشفتگیهای زیاد ناشی از تغییرات ناگهانی سیاسی و فرهنگی که بر عموم جمعیت اعمال شده بود، همراه بود. فلسفه رواقی در واکنش به آن واقعیت آشوبزا، متولد شد و یک جهانبینی را ترویج کرد که مبتنی بر خودکنترلی، انعطافپذیری و توانایی غلبه بر سختیها به کمک قدرت ذهنی بود.
سنکا، فیلسوف رواقی، مانند ارسطو معتقد بود تعادل و میانهروی برای خودسازی ضروری است. به گفته او، ما باید به دنبال ایجاد سطحی از رشد فیزیکی باشیم، زیرا ذهن سالم در بدن سالم است، اما در این کار، هرگز نباید وسواس به خرج داد.
با این حال، ارزش واقعی تمرینات بدنی از دیدگاه سنکا، توسعه خویشتنداری، انضباط و استقامت بود. اینها ستونهای فلسفه رواقی هستند. یک فرد سرسخت برای رویارویی با ناملایمات دنیای اطرافش آمادگی دارد و تمرینات ورزشی راهی عالی برای قویتر شدن فرد، هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی است.
4. دیدگاه آرتور شوپنهاور: ورزش به عنوان راه گریزپرتره آرتور شوپنهاور اثر یوهان شفر، ۱۸۵۹
آرتور شوپنهاور فیلسوفی است که نظراتش اغلب با نوعی بدبینی عمیق مرتبط است، چرا که از دیدگاه او، زندگی چرخهی بیپایانی از رنج و کسالت است؛ رنج و ناامیدی از طلب چیزهایی که نمیتوانیم داشته باشیم و کسالت از به دست آوردن آنچه قبلاً میخواستیم.
شوپنهاور ارزش داشتن بدن سالم را در بسیاری از مواقع در مورد رفاه عمومی افراد و حتی به عنوان گریزی موقت از رنج هستی تشخیص میدهد، اما فلسفه او میتواند تا حدودی به معنای انتقاد از تمرینات بدنی تفسیر شود.
یکی از مرتبطترین الهامات شوپنهاور هنگام توسعه نظام فلسفیاش، بودیسم بود، بهویژه، دیدگاه انکار تعقیب امیال. بنابراین، میتوانیم اینطور تفسیر کنیم که دیدگاه نویسنده تا حد زیادی مخالف سطوح رقابتی تمرینات بدنی است، زیرا تمایلات ما برای داشتن بدن زیبا یا برتری در یک ورزش خاص در نهایت چیزی جز رنج بیشتر نیست.
وقتی بخواهیم چنین موضوع گستردهای را در حوزهی گستردهتری به نام فلسفه، تجزیه و تحلیل کنیم، مهم است دیدگاههای مختلف را در نظر بگیریم. به همین دلیل دیدگاه شوپنهاور در تحلیل ما اهمیت دارد: چون برداشتی منحصر به فرد از این موضوع است که پرسشهای بیشتری را برای بحث ایجاد میکند و آن را جلو میبرد.
کانال عصر ایران در تلگرام